Κρυπτογραφία και διαθεματικότητα: Μια Προσέγγιση που Ενισχύει τη διαδικασία της μάθησης στα Πλαίσια της Ημέρας του Αθλητισμού
Η εκπαίδευση πάντα είχε σαν στόχο να εμπνεύσει τους μαθητές και να τους εμπλουτίσει με γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν στον δρόμο της επιτυχίας. Στο πλαίσιο αυτό ήταν και η παρούσα σχολική δραστηριότητα που διοργανώθηκε από το 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου πρόσφατα, την ημέρα του αθλητισμού. Σκοπός μας ήταν η εισαγωγή του orienting games στο πλάνο της ημέρας συνδιάζοντας το με εκπαιδευτική διαθεματική δραστηριότητα. Η διαδικασία αυτή παρουσίασε σε μεγάλο βαθμό στποχεία καινοτομίας στην εκπαίδευση, συνδυάζοντας τη διαθεματικότητα και τη συνεργασία από μαθητές με διάφορες ειδικότητες.
Στη δραστηριότητα αυτή, ξεκινήσαμε με ένα αρχικό QR code που οδήγησε τους μαθητές να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με την επιρροή διακεκριμένων προσωπικοτήτων, όπως ο Einstein και ο Tesla, στην τεχνολογία και τον πολιτισμό. Οι μαθητές αναγκάστηκαν να αναζητήσουν πληροφορίες για κάθε προσωπικότητα, ανοίγοντας πόρτες που είχαν μπροστά τη φωτογραφία τους.
Στη σωστή πόρτα, ανακαλύπτοντας τη σωστή απάντηση, βρίσκαν ένα γράμμα και ένα QR code που τους οδηγούσαν στον επόμενο στόχο. Η κύρια αποστολή ήταν να συλλέξουν πέντε γράμματα που θα σχημάτιζαν μια λέξη, συν τον αριθμό που απαιτούνταν για την αποκρυπτογράφηση αυτής της λέξης. Οι λέξεις και οι αριθμοί ήταν κρυπτογραφημένοι με τη μέθοδο του αλγορίθμου του Καίσαρα, χρησιμοποιώντας τον αντίστοιχο αριθμό ως κλειδί
Για την ιστορία, η λέξη ήταν ΓΝΩΣΗ.