• 28910 22414
  • mail@1epal-arkal.ira.sch.gr
  • 1ο ΕΠΑΛ. Αρκαλοχωρίου, Μινώα Πεδιάδας 703 00

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελεί μια ουσιαστική και συνεχόμενη διαδικασία που αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η διαδικασία αυτή συνδυάζει τον συλλογικό προγραμματισμό, την υλοποίηση δράσεων και την αποτίμηση των αποτελεσμάτων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και δείκτες.

Πλαίσιο Αξιολόγησης: Η διαδικασία της αξιολόγησης βασίζεται σε τρεις βασικές λειτουργίες της σχολικής μονάδας:

  1. Παιδαγωγική-Μαθησιακή Λειτουργία: Αφορά τη διδασκαλία, τη μάθηση, την αξιολόγηση των μαθητών, καθώς και τις σχέσεις εντός της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς). Στόχος είναι η προαγωγή ενός θετικού κλίματος μάθησης και η αντιμετώπιση προκλήσεων, όπως η σχολική διαρροή.
  2. Διοικητική Λειτουργία: Εστιάζει στην οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, περιλαμβάνοντας την ηγεσία, την κατανομή πόρων, καθώς και τις σχέσεις του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα.
  3. Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών: Αναφέρεται στη συνεχή επιμόρφωση και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσω δράσεων, προγραμμάτων και επιμορφώσεων.

Στάδια Αξιολόγησης: Η διαδικασία αξιολόγησης περιλαμβάνει τρία στάδια:

  • Σχεδιασμός (Α’): Ο ετήσιος συλλογικός προγραμματισμός περιλαμβάνει τον καθορισμό στόχων βελτίωσης και τη συγκρότηση ομάδων που καταρτίζουν Σχέδια Δράσης. Οι στόχοι και οι δράσεις καταχωρίζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
  • Υλοποίηση (Β’): Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι Ομάδες Δράσης υλοποιούν τα σχέδια που σχεδίασαν, παρακολουθώντας την πρόοδό τους και πραγματοποιώντας τυχόν απαραίτητες προσαρμογές ή διορθωτικές ενέργειες.
  • Αξιολόγηση (Γ’): Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, γίνεται αποτίμηση των δράσεων, με βάση τα δεδομένα και τους δείκτες που έχουν τεθεί. Ακολουθεί η σύνταξη της ετήσιας Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης, η οποία αναρτάται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ.

Λειτουργίες, Άξονες και Δείκτες: Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με βάση 9 άξονες που ομαδοποιούνται στις τρεις βασικές λειτουργίες. Οι άξονες αυτοί περιγράφονται μέσα από συγκεκριμένους δείκτες, που διαμορφώνουν ένα ενδεικτικό πλαίσιο αναφοράς του περιεχομένου της αξιολόγησης. Η αποτίμηση γίνεται σε επίπεδο άξονα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας.

Στόχος της Αξιολόγησης: Ο απώτερος στόχος της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και η προώθηση ενός σχολικού περιβάλλοντος που υποστηρίζει τη μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. Η συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας καθιστά τη διαδικασία αυτή ένα ισχυρό εργαλείο αυτοβελτίωσης και προόδου.